wtorek, 18 czerwca 2013

Część Pierwsza Warsztatów w Szkole Podstawowej w Młochowie

Szkoła Podstawowa w Młochowie. Pierwszy dzień warsztatów pod tajemniczym tytułem "Manualny edytor tekstów i obrazów" odbył się 15 czerwca (sobota) w ramach Święta Szkoły. Uczestniczyłam w tej nadzwyczaj sympatycznej imprezie na zaproszenie pani Agnieszki Kmieć i w ramach współpracy młochowskiej podstawówki z Nadarzyńskim Ośrodkiem Kultury. Trzeba przyznać, że wystawa i warsztaty inspirowana www.terapią w ramach Święta Szkoły Podstawowej to dość odważna i oryginalna propozycja. Tym większe brawa dla organizatorów. 
Pokaz mojej "książki - wystawy" odbył się w jednej z sal lekcyjnych. Dla wprowadzenia w temat umieściłam na drzwiach taki oto tekst: 

Manualny edytor tekstów i obrazów

czyli literacko-graficzne warsztaty inspirowane wirtualną rzeczywistością

Warsztat pierwszy – ASCI-art w realu (instalacja interaktywna)

ASCI-art to sztuka „pisania obrazów”, czyli tworzenia prostych grafik za pomocą znaków dostępnych z klawiatury. Można takie obrazki przygotować na przykład za pomocą edytora tekstu. Ale nie tylko... Ja postanowiłam przenieść ASCII–art do prawdziwego świata, w tym konkretnym przypadku do Szkoły
w Młochowie. W tym celu wydrukowałam mnóstwo mnóstwo fontów (litery, cyfry, znaki przestankowe...), które, dla wygody (i urody) umieszczone zostały na błękitnych linkach (nawiązuję w ten sposób do internetowych linków). Wszyscy chętni mogą ułożyć z nich obrazek (lub, ewentualnie, słowo). Przykładem niech będzie ASCI-artowa sowa.

Jako bonus dołączam ASCII- zagadkę. Przyjrzyjcie się obrazkowi (tablica z napisem: Co to jest?). Zapiszcie swoją odpowiedź na tablicy. Rozwiązanie pojawi się (również na tablicy) pod koniec dnia.

Warsztat drugi – Manualny Edytor Tekstu

Zapoznaj się z listą literackich zadań. Wybierz jedno lub dwa (w tym koniecznie pierwsze).
Przy pomocy narzędzi manualnego edytora tekstu (dostępne na stoliku) stwórz własny opis. Następnie, korzystając z opcji „publikuj” umieść go we właściwym wątku.
Możesz podejrzeć jakie opisy tworzyli uczestnicy wcześniejszych warsztatów.
Na zdjęciu część poświęcona warsztatom ASCII-artu. 
I piękna ASCII-artystka w sukni koloru literkowego ;) 
A tu mlode ASCII- artystki...
 
...i efekty ich działań.
ASCII-zagadka i zapisane na tablicy propozycje odpowiedzi. Właściwie wszystkie są prawdziwe. Jednak "autorka" ASCII-obrazka (bohaterka książki "www.terapia") chciała przedstawić salę wykładową pełną słuchaczy.  
Manualny edytor tekstu: opcja zapisz, opcja wytnij... i lista zadań literackich na planszy.  
Pisarze obrazków i pisarze postów przy pracy.

Ciąg dalszy warsztatów nastąpił w poniedziałek (czyli wczoraj). Pisałam już o tym na swoim blogu.   
Czekam na więcej zdjęć. Te pochodzą z mojej komórki i nie są najlepszej jakości, ale nie mogłam się powstrzymać przed podzieleniem się wrażeniami z warsztatów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz